onsdag 9. mai 2012

Skaitemarias vott og chines waves dishcloth

Mai er i gang, og votten i vottekalenderen til Hof husflidslag er denne: skaitemarias vott.
De har vært ferdige en stund, men ting tar som vanlig litt tid - så det går sakte med billedtaking og blogging - men det blir.
Dette står i kalenderen:
Skaitemaria var fra Jockmokk i Sverige. Hennes karakteristiske mønster som er bygd opp av ruter, striper og trekanter er kjent over hele verden - men hennes måte å sette dem sammen på var spesiell. Det gav varme og slitesterke votter


Garn: 60 gram finull (grå, brun og lys grå- bruker fortsatt fra lageret)
Pinne: 2.5
Størrelse: Herre
Mønter: Vottekalender 2012 Hof husflidslag
Along: vottekalenderen på Projo-forum

***************************************************************************

Har også blitt strikket noen flere kluter - chinese waves dishcloth - trodde ikke jeg hadde mer parisgarn igjen - men tok vist feil oppdaget jeg da jeg sjekket lagerbeholdningen på Ravelry.

Garn: 95 gram paris (45 gram pr klut)
Pinne: 3.5

**********************************************************************************

Må bare vise dere det siste "nøsteinvesteringen".
Dette er 3 av hans elskede plasser.
Han kom til oss 30. april:) og har fått navnet "Rufus"




7 kommentarer:

Bea86 sa...

De klutene må jeg prøve meg på :)
Takk for link!

MayM sa...

FIne votter og delilige kluter :-)

Unknown sa...

Flotte votter :-)
Mønsteret minner veldig om vottene jeg strikket tidligere i vinter, og som jeg fant på selv. Men som jeg skrev i bloggen, sikkert er strikket før.
Dine votter var mye finere :-)

Berit sa...

Flotte votter! Og helskjønn pus :)

Den vottekalenderen henger på hytta, og jeg må visst ta en ekstra sjekk på den kalenderen når jeg kommer dit opp igjen.

Torunn sa...

Så fine ting du lager!

Og Rufus var jo bare nydelig!!! :)

Gro A sa...

Fine votter.
Kikket litt igjennom bliggen din å ser du har flere flotte votter. Litt mere nybegynner der jeg:)

frøken ij sa...

For et skjønt lite nøste <3 Vi har et "litt" større nøste i motsatt ende av fargeskalaen.

Håper du også får en flott lørdag videre :)