lørdag 20. februar 2010

Votter og drops pannebånd

Denne gangen (nå i februar) så er fargen inne på projo rosa og jeg hadde jammen litt rosa garn igjen. Nå var det bare å lete etter noe å bruke garnet til da, søkte litt på ravelry og bladde i de fleste mønsterheftene jeg har og tips fikk jeg og satte så igang.
Siden jeg strikket calorimetry nå sist tenkte jeg å se hvordan dette pannebåndet var i forhold til det - må innrømme at jeg liker calorimetryen best.





Må bare si at den ene votten har jeg strikket to ganger. Rett og slett for at når jeg var ferdig med den første og godt igang med det andre oppdaget jeg at det var to forskjellige rosafarger. Hva gjør man da? Jo da man strikker ferdig nr 2 og rekker opp nr 1 for å strikke dem likedan. (fargene var speilvendt først og det vistes kjempegodt) 



Garn: 70 gram juvel derav pannebånd 20 gram, Votter 50 gram
Pinner: 2.5 til pannebåndet og 3 og 3.5 til vottene
Mønster. Pannebåndet finner dere her inne på drops sine siner, votter eget.

Drops pannebåndet skal faktisk få sjansen til å være med på strikkeverdens abc inne på projo, det er jo et drops pannebånd.

Ingen kommentarer: