mandag 23. desember 2013

Lykke i skogen, nisselue og Margaret mittens

Disse ble bestilt som bursdagsgave til en som ble 40 år - og han ble litt overrasket fikk jeg høre, men jeg tror nå de falt i smak da :)


 
Garn: 88 gram Rauma 3tråd
Pinne: 3
Størrelse: mann
Mønster: finnes på nett om man søker opp lykke i skogen eller på ravelry

***********************************************************'
Strikket jo ei lue til juleforestillingen til frøkena og mellomtrinnet, men det ble manko på ei - så da ble det ei til da, og det er den frøkena har på seg her i forestillingen :)
Dette er nisseungene og nissemamma med forkle :)
Garn: 148 gram finull
Pinne: 6

*****************************************************
Margaret Mittens
Dette er ett av 2 mønstre som var valget i desember.
Jeg har tovet mine. Neste gang jeg skal strikke dem kommer jeg til å kutte ut det nederste mønsteret på tommelen - den er litt for lang for meg. (ikke jeg som har de på her)

Along: Projos vottealong
Garn: finull 92 gram
Pinne: 2.25
Mønster: Bittamis Margaret mittens, og dette er ett gratismønster
 

Ingen kommentarer: