tirsdag 31. desember 2013

Adventskalenderskjerfet 2013

Fikk lyst til å være med på å strikke adventskalenderskjerf for første gang.
Fant fram lilla garn, for det var det jeg hadde mest av i den tynne utgaven.
Startet ikke før 2. desember jeg, og tok det i mitt eget tempo.
Dvs at jeg kom etter alle de andre når dag 18 var lagt ut.
Kom ut en rapport hver dag fra 1. desember til 24. desember. Jeg har ikke strikket rapport 9, og måtte slutte etter rapport 21 da det ble tomt for garn.
Ble bredt og langt dette, men akk hvor fint det ble.
Moro å strikke ulike mønster som man faktisk kan bruke på andre ting også om man har lyst.


 


 
Flere bilder inne på ravelrysiden min :)
 
Garn: 200 gram  Filcolana New Zealand lammeuld 
Pinne: 4.5
Størrelse: 57 x -------------cm, så ja det er langt. Synes det ble mer som ett sjal jeg da, og kommer vel til å bruke det som det også.

5 kommentarer:

LAs masker sa...

Mye arbeid i et fint sjal :)

Marit Johanne sa...

Nydelig sjal/skjerf. Nå kan du surre deg godt inn med det hvis det blir kaldt! Jeg strikket også et adventsjal for noen år siden, det var ikke så bredt. Men det ble også veldig langt, jeg tror jeg droppa noen dager, likevel ble det mer enn langt nok!

Vibekes lille ullne sa...

Det var flott! Både bredt og langt. Jeg var med i fjor(forfjor) og strikket både smalere og færre rapporter, og det ble langt nok likevel. Morsom måte å strikke skjerf på, det går mye lettere på denne måten med forskjellige rapporter hver dag. Godt nyttår! :)

LivM sa...

Så lekkert det ble. I 2013 strikket jeg ikke kalenderskjerf men har gjort det noen ganger tidligere.

Frk.Badegakk sa...

Lekkert sjal, og for en jobb! Jeg hater å strikke alt som ligner på skjerf i utformingen, så jeg er dypt imponert! Nydelig farge er det og!