lørdag 23. november 2013

Astri mi Astri og grønn nisselue

Var så heldig at jeg fikk teststrikke ett par fingerløse vanter/pulsvarmere for Randi K design, og disse var bare helt nydelige.
Ble en del uforutsette ting som måtte gjøres den uken jeg skulle gjøre de ferdige, men slik er det  nå noen ganger.
Uansett de ble ferdige for over 3 uke siden, og nå er de kommet her inne.
Disse kan strikkes med og uten falsk knappekant.
Jeg strikket mine med, og fikk jammen vansker med å finne ut hvilke knapper jeg ville bruke.
Endte til slutt opp med noen blanke.
Fant ut at det ble mer nøytralt, og da kan man bruke de til hva som helst.
I tillegg er kanten nede strikket åpen, min er strikket lukket - smak og behag det da.

Og hva er det jeg ser nå som bildene er tatt, jo en stor feil.
Kommer kanskje til å rekke opp, kanskje jeg jukser og setter på noe der.
Uansett det er jeg selv som skal ha disse, så jeg har tid til å tenke litt. 







 
Garn: 41 gram cascade fingering
Pinne: 2.5
Mønster: Astri mi Astri av Randi K Design

***********************************************************************'

Frøkena i huset går i 6.klasse, og hele mellomtrinnet setter tredje hvert år opp ei forestilling.
 I år er det juleforestillingen "Snipp, Snapp, snute - jula er ute", som skal settes opp.
De øver og de øver, og forestillingen skal de vise i kulturhuset 11. og 12. desember.
Han som har skrevet musikketn til stykket heter Rolf Pettersen, og kommer fra Rørvik - hvor han fortsatt bor. Stykket er skrevet av Ola Grøvdal.
Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg han i noen få timer med musikk, og hvem er det en av 8.klassene har som lærer? Jo det er han. Sønnen her i huset har han i musikk, og en av de andre 8.klassene har han som kontaktlærer. Dvs at han har kommet over brua og begynt å jobbe på ny skole siden jeg gikk på skolen.

 Som vanlig når det er noe som skjer, så går ting på dugnad - og det vil si at vi foreldre må hjelpe til både før og under med forskjellige ting.

Frøkena kom hjem med garn, og beskjed om strikk denne nisselua.

Garn: 140 gram med finull
Pinne: 6
Mønster: blånissene
Størrelse: 10 - 14 år
Along: topp til tå på hobbyboden. Temaet der er i november: Panne

Ingen kommentarer: