torsdag 8. august 2013

Bittami kluter

Inne på facebooksiden sin startet Bittami en runde med klutestrikk i juni.
Ett nytt mønster 5 fredager i sommer - nei da det ble 6 uker; 5 fredager og en natt til en mandag, og jeg klarte jo ikke å la være å strikke dem - hjemmestrikkede kluter er jo kjekt.
Startet ikke med det samme de kom ut, men sånn etter 3 uker var jeg igang med de 3 første.
Det vil si at jeg var ferdig til nr 4 kom ut. 
Disse 3 var de første:
Goat willow, Bird cherry/Hegg
og Rowan tree/rogn.


Garn: 112 gram (74 gram rød og 38 gram grønn)Tuva helårsgarn 
Pinne: 3
Mønster på ravelry: goat willow.  Bird cherry og Rowan tree

Så kom disse 3 ut i tur i orden:
Nr 4 er Juniper/Einer og nr 5 er White Birch og så kom nr 6 the Grand finale som en bonus for ei som har drevet røykestopp :)



Mønster på Ravelry: Juniper
 White Birch og The Grand finale

Garn: 140 gram Helårsgarn som jeg fikk i uvenngarn - ikke mer enn 3 cm igjen av garnet - så her kunne det ikke være fullt 50 gram i alle nøstene.
Har lagt opp mindre antall masker enn opprinnelig.
Pinne: 3.5

Og jammen meg som kom det ett til:
Strikkegleden
Sånn er det når Bitta ikke får sove.
Den har jeg foreløpig ikke strikket, men det blir.

Uvenngarn som er brukt opp til nå:


1 kommentar:

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Kanskje kjedelig å lage.Men her var det da mange fine med mønster. :)