lørdag 15. juni 2013

17. mai sløyfer

Litt kreativ må man få lov til å være når man sitter i 17. mai komiteen.
For å si det sånn så var 3 av oss damer som sitter i komite`n som var på strikkekaffe, og da ble det snakk om at det hadde vært gøy å lage noe som kunne vise at vi hørte til i komite`n.
Dermed var tanken sådd satt, og vi fant disse på garnstudio sine sider - og bestemte oss for at disse måtte vi bare lage.
Ingen av oss var sikre på hvordan de kom til å bli mottatt, men hadde vi sagt A fikk vi også si B.
Jeg strikket en for å se hvordan den ble, og sendte mms til de 2 andre damene, og de ble jo i fyr og flamme.
Tok med meg garn og pinner da jeg var med frøkena på svømmestevne, og der fikk jeg strikket opp de resterende 11 sløyfene.
Monterte dem gjorde jeg da jeg kom hjem, og tok de med på ett av møtene vi hadde i komite`n like etterpå.
Der fikk en av de andre damene æren av å ta de fram, og si hva vi hadde tenkt.

Heldigvis gikk det som vi ønsket, og alle (- 2) brukte dem 17. mai :)
De 2 mannlige i komiteen brukte dem faktisk som tversoversløyfe - stilig både de og vi damer. 
Håpet å få tatt ett bilde av oss alle sammen med dem på - men dessverre det ble ikke det, men dette bildet som var i Namdalsavisa (bilde 97) viser oss der vi går bak lensmannen og flaggborgen (det er jenter fra klassen til sønnen som bærer flagg, 7.kl) :)
 
 
 
Vi har også bestemt oss for at de skal "overføres" til 17. mai komite`n senere år også.
Grunn: da vet alle hvem som hører til i komite`n :)
 
Fikk veldig mange kommentarer for disse sløyfene etter at vi gikk i toget, og da vi gikk rundt folket som spiste og koste seg :) Sånt liker vi!
 
Ser at den som ligger nederst til høyre ligger på vranga

Garn: gram safran (blå, hvit og rød)
Pinne: 4.5
Mønster; garnstudio

Ingen kommentarer: