søndag 15. april 2012

Enkel vest /simple vest og/and "snoppen"/golden snitch

Har noen nøster med nepal i ulike farger, og tenkte jeg skulle strikke ett par sokker, men etter å ha strikket vrangborden på en så rekte jeg opp like fort. Grunn: alt for vidt selv om jeg hadde gått ned i pinnestørrelse, synd for sokkene jeg tenkte på er fine. Da ble det en runde inne på ravelry for å se etter noe annet og strikke. Resultatet ble  "enkel vest" fra Pickles.
Veldig enkel og ikke minst rask å strikke, og jeg har enda 2 nøster med lilla nepal igjen + en del andre farger.



Den har ikke fått knapper da jeg ikke fant noen som passet, og så lurer jeg på om jeg skal sy fast litt pynt nede i det ene hjørnet slik som dette:
Garn/yarn: 90 gram melert lilla nepal
Pinne/needle: 6
Størrelse/size: 1 år
Mønster/pattern: norsk/norwegen and engelsk/english

******************************************************************

Sønnen i flere måneder spurt om jeg ikke kan strikke
"snoppen"/ Golden snitch til Harry Potter, og endelig har jeg gjort det.
Var ikke mange minuttene jeg brukte, så nå er det bare å få den hengt opp i vinduet hans.
Neste ønske var ett bokmerke og ikke minst tryllestaven - det kommer etterhvert.

Garn: 5 gram thea (trysil garn) (veier 10 gram med innhold)
Pinne: 3
Mønster: Kat Lewinski

8 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så søt vest. Og snoppen, skjønner jeg ikke har sett Harry Potter, hehe. Ha en fin søndag.

Wenche/chawo sa...

Flott vest,syntes det var fint med litt pynt i hjørnet.Artig snopp også.

MayM sa...

Veldig flott vest. Sier som gyldenkron. Snoppen, forstår at jeg heller ikke har sett Harry Potter.

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Kjempe fin vest.

Fruen på Skogmo sa...

Nepal er et hærlig garn å strikke med, og vesten ble veldig fin. Liker mange av oppskriftene til Pickles, og nå holder jeg på med Osloanorakken". Blir helt sikkert til at jeg prøver flere av oppskriftene fra de ;o)

Men "snoppen" da? Skal tro hva det er?? Hihi...

Fortsatt fin søndag til dere i Ytternamdalen!

Meta sa...

Ble nysgjerrig på den snoppen, for jeg leste nemlig "snopen til..." og ikke "snoppen i ..." Fy meg!

Søt liten vest,forresten.:)

Klem fra Meta

Hildep sa...

Hei
Har kost meg her inne hos deg

Bitt@mi sa...

Så søt vesten var!
Takk for besøket i bloggen min, veldig koselig:)
God helg ønskes deg og dine!