mandag 2. mai 2011

Dukkeklær

Har en del garn som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Garnet er fint det, veldig blankt og godt å strikke med var det også. Dette er garn jeg har fått av bestemora mi, så for å si det slik så har det noen år på baken. Det står 4 kr på ett par prislapper også;)

Først ut ble iallefall dette dukkesettet bestående av:
* kjole
* bukse
* sokker
* lue
* ryggsekk

Garn: 120 gram Rosett fra sandnes kamgarn spinneri. (blålilla og grønn + bittelitt brunbeige)
Pinne: 2.5 og 3
Mønster: Sandnes dukke 0005 (dukkehefte)

7 kommentarer:

LivM sa...

Så flotte dukkeklær da! Morsomt med gammel garn som en har arvet :-)

Sissel sa...

Fine dukkeklær du har laget:)

Rigmor sa...

så flotte dukkeklær!!! Slike plagg er nesten like mye arbeid med som store (iallfall inni mellom, mye pirk!) men så er det så gøy når det er ferdig, for det finnes alltid noen som blir mega glad for dem! Ha en flott uke!

Fru Keilegavlen sa...

Flott sett! Artig med gammalt garn som ein har arva.

siwi sa...

Fint det ble. Jeg elsker jo å srikke dukkeklær og har faktisk selv en pose med ymse garn arvet fra min tante som skal strikkes opp til dukkeklær! Fine farger!

Wenche/chawo sa...

Så flotte dukkeklær,du har strikket

MayM sa...

Så flotte dukkeklær. Artig at du kan bruke så gammelt garn å strikke med. Er nok ikke av nyere dato når det kostet kr. 4.- pr. nøste :-)