torsdag 21. april 2011

Little sisters dress/lillesøsters kjole

Enda en ufo mindre. Denne manglet kanten nede og knapper. Hadde for lite av mirasol (synes den ble for kort) så derfor ble det rosa kant nede. Spent på hvordan det kom til å bli, men det ble ok.



Størrelse: 0 - 3 måneder og eldre også siden man kan bruke den som tunika
Garn: 100 gram mirasol og 15 gram baby silk alpaca
pinner: 3
Mønster:  lillesøsters kjole på norsk (jeg bruker det engelske mønsteret)
Designer: Tora Frøseth

(gaveønske: nytt fotoapparat)



Ps! om noen har ett garnnøste med brun sandnes mini duett 3381  711018 så er jeg veldig interessert i det - mangler litt garn for å få enda en UFOferdig.

14 kommentarer:

Smarie sa...

Nyydelig lillesøster kjole ;o) Flink du er som får unna UFOene om dagen Sissel;-) Ønsker deg en God Påske!

sipusa sa...

Fin kjole! Synes den rosa kanten nederst fungerer helt fint jeg:-)

Marieki sa...

Kjempesøt og fin kjole! Synes det ble stilig med den rosa kanten jeg!:D

LivM sa...

Nydelig liten kjole!Det må være supert å få slike UFOer unna :-) Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med garn. Har du sett salget hos Sandnes på et annet garn
http://www.sandnesgarn.no/ProductPage.aspx?ProductId=29

MayM sa...

Veldig flott lillesøster kjole. Deilg å få unna UFOer. Skulle ha tatt meg i nakken og startet jeg også .-)

kuriosa sa...

Den kjolen ble absolutt veldig stilig med den kanten nederst!
Jeg misunner litt dere som har småjenter å strikke til - det er bare gutter i min familie.

Stilig bilde som heading i bloggen, foresten. (hilsen utflytta nordtrønder..)

Ruth sa...

Så fin lillesøsterkjole! God påske!

Tani sa...

Gratulerer med ferdig Ufo, og for et flott plagg, da!! Kjempefin kjole!! Ønsker deg en flott Påske!!

Mor godhjertas blogg sa...

Den var kjempe fin tror jeg strikker en slik til gullet i familien.

KRØLLEMIKKEL sa...

Så flott å bli ferdig med ufoer! Kjempefin!

Vibekes lille ullne sa...

Kjempesøt kjole og en lysere kant nede ble veldig fint. Det matcher med knappene også og gjør den litt mer spesiell! Fortsatt god påske! :)

Hobbymegher sa...

Så nydelig den ble! Herlig farge! :)

Unknown sa...

Kjempe søt kjole du har strikka. Og takk for at du tok deg en tul på besøk i bloggen min og la igjen koslige ord.
Ønsker deg en fortsatt fin påske :)

Grete sa...

Så nydelig lillesøster kjole det ble. Flott farge på den.