lørdag 7. august 2010

Piccolo

Da har jeg strikket min første tå-opp-sokk:) og det er faktisk ett bokmerke.
Var moro å strikke sokker den veien, og nå som jeg har skjønt det så tror jeg at jeg skal klare å strikke ett par sokker i normal størrelse også.

Design: Yarnissima
Garn: 20 gram wollemeise, farge campari orange. Det var det som var igjen etter at jeg strikket fizzy sjalet
Pinne: 2.5
Mønster: her inne på Ravelry
Along: dette er ett bidrag til strikkeverdens ABC inne på projo - august er O og P, og som vanlig begynenr jeg med siste bokstav først og jeg er ferdig med enda en P, men sliter med hva jeg skal strikke til O - så kom gjerne med forslag.

PS! jeg kan faktisk anbefale boka jeg sitter og leser i også. Har kommet godt igang med den etter en treg start og ja den er bra.


Som ett lite sidesprang skal jeg vise dere garnlageret mitt. Alt dette har jeg nå sortert, tatt bilde av og lagt inn på ravelry - skal bli moro å se om jeg klarer å bruke det som hjelpemiddel når jeg skal finne noe jeg har lyst til å strikke.
Fant noen få nøster til etterpå at bildet var tatt, så alt i alt kom jeg opp i 8395 gram med garn + at jeg har nøster som er påbegynt. Ikke så galt dette, jeg holder meg nå under 10 kg.

12 kommentarer:

Fru Keilegavlen sa...

Herleg sokk, eller bokmerke!! Eit tips til O er Odessa lue. Dei er kjempefine. Eg og har lagt inn garnet mitt på Ravelry. Gjorde det forrige helg. Og når eg rekna over var det over 23 kg, og då hadde eg ikkje rekna med alt som er ukjent garn som kan brukast til tepper, dukkekle eller giast vekk til den lokale skulen. Eg fekk jo ein kasse av søstra mi med fleire kilo garn i for nokre mnd sidan og, så det ser ut til at det skal ta ein smuuuuule lang tid før eg får redusert garnlageret mitt. Lykke til med ditt!! Eg jobbar på,- skal ikkje kjøpe meir garn før eg har redusert drastisk på det eg har. Bortsett frå til prosjekt til veninner sine babyar der eg ikkje har nok frå garnlageret då. ;) Hehe... Ha ei strålande helg!

Anonym sa...

Haha så artig med en minisokk som bokmerke :) Den likte jeg!!!
God helg :)

Silje sa...

Så søtt bokmerke. Helt nydelig farge på det!

Og SÅ mye deilig garn da! Jeg hamstrer febrilsk jeg også, men har desverre ikke fått tak i noe særlig meiser enda. (da vet du hvor du skal henvende deg om du trenger å bli kvitt noe ;) )

Wenche/chawo sa...

Herlig bokmerke.Når det gjelder o syntes jeg også den var litt vrien,men et lite forslag er Osebergvottene.

LivM sa...

Morsomt bokmerke, men det viktigste var jo at du lærte deg teknikken! Og garn har du jo masse av så da blir det vel flere sokker og annet fint!

sipusa sa...

Aha! Stilig med sokk som bokmerke:-D Lykke til med 1-1 størrelse også:-)

Hege sa...

Flott garnlager ;)

Og så stilig bokmerke :) Hadde vært noe for meg som elsker å strikke, og digger å lese bøker :)

God inspirasjon her inne :)

Hanne sa...

Så stilig bokmerke. Nydelig farge også. Jeg har ikke somlet meg til å strikke mitt første tå opp sokker, men jeg har begynt på et par som er blitt en UFO desverre. Mye herlig garn du har også. Jeg skulle virkelig blitt flinkere til å legge inn garnet på ravelry jeg også :)

Rigmor sa...

stilig bokmerke.
Lykke til med garnlageret :)

Petronella sa...

Festlig bokmerke =)

Elin73 sa...

Hei
Så koselig nu blogg du har.Å jeg elsker den rustrøde tunikaen din.Den var kjempefin.
Lekkre pulsvarmere også.
Joda, det var jeg som trengte mønsteret på liverpool-lua, men like etter at jeg skrev innlegget på Hobbyboden, fant jeg det igjen.Så jeg slettet tråden:-)
Så nå skal gubben få lue til vinteren.
Hilsen Elin

Monai sa...

Så stilig bokmerke.Det var et godt tips for å prøve seg på tå-opp sokker.